Związek Kynologiczny w Polsce Oddział w Bydgoszczy

Psie Przedszkole


Zajęcia psiego przedszkola prowadzi w zastępstwie Joanna Cybulska, tel. kontaktowy 531-300-405

PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZACE ZAJĘC DOSZKALAJĄCYCH I PSIEGO PRZEDSZKOLA

  • Ośrodek Szkolenia Psów, ul. Armii Krajowej 8, Bydgoszcz - Położenie na mapce
  • Dni odbywających się zajęć (godziny ustalane telefonicznie z osobą prowadzącą zajęcia):
           Psie przedszkole: niedziela, poniedziałek
           Zajęcia doszkalające / zajęcia z psem: poniedziałek, środa
  • Czas trwania zajęć:
           Zajęcia doszkalające: 2 godziny
           Przedszkole: 1-1,5 godziny, zależnie od wykonywanych ćwiczeń programowych
  • W zajęciach doszkalających mogą uczestniczyć pieski w każdym wieku jak również pieski z problemami wychowawczymi i behawioralnymi.
  • Wszystkie zajęcia na prośbę przewodników mogą być prowadzone pod nadzorem psiego psychologa.
  • Uczestnicy zajęć Psiego Przedszkola i zajęć doszkalających uzyskują 10% zniżki w instytucjach współpracującymi z nami to jest: lecznica zwierząt Bulwary 1 oraz firma Dingo
  • Psie przedszkole opłata 25 zł za spotkanie. Warunkiem uczestniczenia w zajęciach jest wykupienie w kasie Związku kynologicznego minimum 1 karnetu (4 spotkania) za kwotę 100 zł.
  • Dowolność uczestnictwa w zajęciach zależna tylko od wieku psa.
  • Zajęcia trwają przez cały rok
  • Zajęcia odbywają się również poza ośrodkiem (markety, ulice, jezioro, gabinety weterynaryjne)
  • Możliwość uczestnictwa w biwakach szkoleniowych 1-3 dniowych
  • Szeroki zakres informacji, oraz pełen zakres rad jak dobrze wyszkolić psa.
  • W trakcie szkolenia wykorzystujemy pozytywne oraz naturalne metody szkolenia psów. (Metody opracowane przez: Jane Fennell, Stanley Coren, John Fisher, Nicole Wilde, Inki Sjosten)
  • Zajęcia prowadzone w miłej atmosferze, z możliwością udziału rodzin właścicieli psów.
  • Uczestnictwo w pokazach przy obecności mediów regionalnych.
  • Zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem dużej gamy zróżnicowanych przeszkód, które zostały przygotowane przez instruktorów z myślą o prawidłowym rozwoju fizycznym i psychicznym piesków.

W zajęciach mogą brać udział psy rasowe i nierasowe

CO ZE SOBĄ ZABRAĆ (oprócz szczeniaka):

  • dwie ulubione zabawki malucha (dwie identyczne, np. piłki)
  • długą smycz-linkę,
  • dużo drobno pokrojonych smakołyków, np. parówki, ser żółty albo po prostu psia sucha karma,
  • dobry humor :)
  • dla osób chcących szkolić metodą klikową - klikier

PRZEDSZKOLE do 6 miesiąca życia pieska

  • Ma na celu socjalizację małego czworonoga z otaczającym go światem.
  • "Socjalizacja - to przyzwyczajanie do rozmaitych rzeczy i zjawisk, które mogą wystąpić w środowisku..."
  • "Zwierzęta rodzą się z umiejętnością, która pozwala im przyzwyczaić się do tego, co normalnie będą stale spotykać w swoim środowisku. Zdolność ta jest aktywna jedynie przez określony czas, w okresie młodości; młode zwierzęta są mniej lękliwe i bardziej skłonne do poznawania i badania nowych zjawisk i rzeczy. Wtedy też rozwijają się u nich zachowania społeczne. Jest to okres socjalizacji... "
  • "Im częściej szczeniak będzie się spotykać z nowymi zjawiskami i sytuacjami, które początkowo go przerażają, ale później się do nich przyzwyczaja, tym bardziej rośnie jego pewność siebie, a jego reakcje stają się bardziej opanowane i przewidywalne..."
  • "Psy niesocjalizowane to emocjonalne kaleki żyjące w strachu i potencjalnie niebezpieczne..."
  • "Psie przedszkole to niezbędny wkład w przyszłość szczeniaka. Wielką zaletą psiego przedszkola jest to, że szczenię uczy się, biorąc przykład z innych, a w czasie zabawy poznaje i rozwija właściwe zachowania socjalne..."
  • "Zajęcia muszą być przeplatane zabawą, która nie tylko pozwala na rozwinięcie pełnego repertuaru zachowań socjalnych, lecz również jest sposobem na nauczenie się kontrolowanego gryzienia, co fachowo nazywa się "inihibicją gryzienia"..."
  • "Młode psy w okresie intensywnej socjalizacji bez końca bawią się ze sobą, chwytając zębami, mocując się i przewracając; często wygląda to dość groźnie. W takich zabawach ujawniają się i rozwijają umiejętności niezbędne w dorosłym życiu: walka, polowanie, ucieczka i zaloty. Chwytanie zębami to zdolność uwidaczniająca się w walce i zdobywaniu pokarmu. Jest to całkowicie prawidłowe i pożądane zachowanie szczeniąt. Dzięki takim zabawom szczeniak uczy się kontrolować siłę swojego uchwytu oraz wykształci prawidłowe reakcje socjalne. Dowiaduje się też, że bliskość innych psów oznacza zabawę i przyjemność. Właścicieli często niepokoją takie zabawy, a to z trzech powodów:

    1. Sprawiają wrażenie ostrych, co wywołuje u obserwatorów mylne mniemanie, że są świadkami groźnego widowiska, które rozbudzi u zwierząt agresję.

    2. W obecności innego psa właściciel traci atrakcyjność, jego własny pies przestaje go słuchać i woli zabawę.

    3. Pies równie ostro bawi się z ludźmi.

    Zaniepokojenie to jest niepotrzebne. Zabranianie psu takich zabaw może nawet przynieść negatywny skutek. Jeśli nie będzie często bawił się z innymi, to jego zachowania socjalne nie rozwiną się dostatecznie. W rezultacie pies taki marnie posługuje się językiem ciała i słabo go rozumie. Będzie albo wiecznie spięty, nieufny i nietowarzyski, albo przestraszony i gotowy gryźć, gdy zbliży się obcy pies... Systematyczne zabawy rozwijają poczucie pewności siebie, pomagają wykształcić zdolność prawidłowej komunikacji i uczą miękkiego chwytu. Im więcej nauki i treningu, tym większe prawdopodobieństwo, że pies stanie się prawdziwym mistrzem dyplomacji."
  • socjalizacja szczenięcia nie polega na trzymaniu go na lince i na nauce skupiania jego uwagi na osobie właściciela - to niezgodne z naturą. To tak, jakbyście Państwo posłali swoje dziecko do szkoły i zabronili mu zabaw i kontaktów z rówieśnikami, a nakazali mu tylko i wyłącznie rozmowę z rodzicami i ich znajomymi.
  • nasz szczeniak ma możliwość zabawy z innymi pieskami w swojej grupie wiekowej
  • udzielimy pierwszych wskazówek wychowawczych
  • prowadzimy wstępne szkolenie poprzez zabawę
  • przygotujemy właścicieli i ich pieski do wizyt u lekarza weterynarii