Psie Przedszkole
Zajęcia psiego przedszkola prowadzi w zastępstwie Joanna Cybulska, tel. kontaktowy 531-300-405
PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZACE ZAJĘC DOSZKALAJĄCYCH I PSIEGO PRZEDSZKOLA
- Ośrodek Szkolenia Psów, ul. Armii Krajowej 8, Bydgoszcz - Położenie na mapce
- Dni odbywających się zajęć (godziny ustalane telefonicznie z osobą prowadzącą zajęcia):
Psie przedszkole: niedziela, poniedziałek
Zajęcia doszkalające / zajęcia z psem: poniedziałek, środa
- Czas trwania zajęć:
Zajęcia doszkalające: 2 godziny
Przedszkole: 1-1,5 godziny, zależnie od wykonywanych ćwiczeń programowych
- W zajęciach doszkalających mogą uczestniczyć pieski w każdym wieku jak również pieski z problemami wychowawczymi i behawioralnymi.
- Wszystkie zajęcia na prośbę przewodników mogą być prowadzone pod nadzorem psiego psychologa.
- Uczestnicy zajęć Psiego Przedszkola i zajęć doszkalających uzyskują 10% zniżki w instytucjach współpracującymi z nami to jest: lecznica zwierząt Bulwary 1 oraz firma Dingo
- Psie przedszkole opłata 25 zł za spotkanie. Warunkiem uczestniczenia w zajęciach jest wykupienie w kasie Związku kynologicznego minimum 1 karnetu (4 spotkania) za kwotę 100 zł.
- Dowolność uczestnictwa w zajęciach zależna tylko od wieku psa.
- Zajęcia trwają przez cały rok
- Zajęcia odbywają się również poza ośrodkiem (markety, ulice, jezioro, gabinety weterynaryjne)
- Możliwość uczestnictwa w biwakach szkoleniowych 1-3 dniowych
- Szeroki zakres informacji, oraz pełen zakres rad jak dobrze wyszkolić psa.
- W trakcie szkolenia wykorzystujemy pozytywne oraz naturalne metody szkolenia psów. (Metody opracowane przez: Jane Fennell, Stanley Coren, John Fisher, Nicole Wilde, Inki Sjosten)
- Zajęcia prowadzone w miłej atmosferze, z możliwością udziału rodzin właścicieli psów.
- Uczestnictwo w pokazach przy obecności mediów regionalnych.
- Zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem dużej gamy zróżnicowanych przeszkód, które zostały przygotowane przez instruktorów z myślą o prawidłowym rozwoju fizycznym i psychicznym piesków.
W zajęciach mogą brać udział psy rasowe i nierasowe
CO ZE SOBĄ ZABRAĆ (oprócz szczeniaka):
- dwie ulubione zabawki malucha (dwie identyczne, np. piłki)
- długą smycz-linkę,
- dużo drobno pokrojonych smakołyków, np. parówki, ser żółty albo po prostu psia sucha karma,
- dobry humor :)
- dla osób chcących szkolić metodą klikową - klikier
PRZEDSZKOLE do 6 miesiąca życia pieska
- Ma na celu socjalizację małego czworonoga z otaczającym go światem.
- "Socjalizacja - to przyzwyczajanie do rozmaitych rzeczy i zjawisk, które mogą wystąpić w środowisku..."
- "Zwierzęta rodzą się z umiejętnością, która pozwala im przyzwyczaić się do tego, co normalnie będą stale spotykać w swoim środowisku. Zdolność ta jest aktywna jedynie przez określony czas, w okresie młodości; młode zwierzęta są mniej lękliwe i bardziej skłonne do poznawania i badania nowych zjawisk i rzeczy. Wtedy też rozwijają się u nich zachowania społeczne. Jest to okres socjalizacji... "
- "Im częściej szczeniak będzie się spotykać z nowymi zjawiskami i sytuacjami, które początkowo go przerażają, ale później się do nich przyzwyczaja, tym bardziej rośnie jego pewność siebie, a jego reakcje stają się bardziej opanowane i przewidywalne..."
- "Psy niesocjalizowane to emocjonalne kaleki żyjące w strachu i potencjalnie niebezpieczne..."
- "Psie przedszkole to niezbędny wkład w przyszłość szczeniaka. Wielką zaletą psiego przedszkola jest to, że szczenię uczy się, biorąc przykład z innych, a w czasie zabawy poznaje i rozwija właściwe zachowania socjalne..."
- "Zajęcia muszą być przeplatane zabawą, która nie tylko pozwala na rozwinięcie pełnego repertuaru zachowań socjalnych, lecz również jest sposobem na nauczenie się kontrolowanego gryzienia, co fachowo nazywa się "inihibicją gryzienia"..."
- "Młode psy w okresie intensywnej socjalizacji bez końca bawią się ze sobą, chwytając zębami, mocując się i przewracając; często wygląda to dość groźnie. W takich zabawach ujawniają się i rozwijają umiejętności niezbędne w dorosłym życiu: walka, polowanie, ucieczka i zaloty. Chwytanie zębami to zdolność uwidaczniająca się w walce i zdobywaniu pokarmu. Jest to całkowicie prawidłowe i pożądane zachowanie szczeniąt. Dzięki takim zabawom szczeniak uczy się kontrolować siłę swojego uchwytu oraz wykształci prawidłowe reakcje socjalne. Dowiaduje się też, że bliskość innych psów oznacza zabawę i przyjemność. Właścicieli często niepokoją takie zabawy, a to z trzech powodów:
1. Sprawiają wrażenie ostrych, co wywołuje u obserwatorów mylne mniemanie, że są świadkami groźnego widowiska, które rozbudzi u zwierząt agresję.
2. W obecności innego psa właściciel traci atrakcyjność, jego własny pies przestaje go słuchać i woli zabawę.
3. Pies równie ostro bawi się z ludźmi.
Zaniepokojenie to jest niepotrzebne. Zabranianie psu takich zabaw może nawet przynieść negatywny skutek. Jeśli nie będzie często bawił się z innymi, to jego zachowania socjalne nie rozwiną się dostatecznie. W rezultacie pies taki marnie posługuje się językiem ciała i słabo go rozumie. Będzie albo wiecznie spięty, nieufny i nietowarzyski, albo przestraszony i gotowy gryźć, gdy zbliży się obcy pies... Systematyczne zabawy rozwijają poczucie pewności siebie, pomagają wykształcić zdolność prawidłowej komunikacji i uczą miękkiego chwytu. Im więcej nauki i treningu, tym większe prawdopodobieństwo, że pies stanie się prawdziwym mistrzem dyplomacji."
- socjalizacja szczenięcia nie polega na trzymaniu go na lince i na nauce skupiania jego uwagi na osobie właściciela - to niezgodne z naturą. To tak, jakbyście Państwo posłali swoje dziecko do szkoły i zabronili mu zabaw i kontaktów z rówieśnikami, a nakazali mu tylko i wyłącznie rozmowę z rodzicami i ich znajomymi.
- nasz szczeniak ma możliwość zabawy z innymi pieskami w swojej grupie wiekowej
- udzielimy pierwszych wskazówek wychowawczych
- prowadzimy wstępne szkolenie poprzez zabawę
- przygotujemy właścicieli i ich pieski do wizyt u lekarza weterynarii